-
uzay çağının başlamasının üzerinden 60 küsür yıl geçti ve biz atmosferin hemen dışını gerçek bir çöp sahasına çevirdik. kullanılmayan uydular, roket parçaları, patlamış yakıt tankları... şu an dünya yörüngesinde takip edilebilen 34.000'den fazla parça var. bunların çoğu saatte 28.000 km hızla dönüyor. düşünsene, o hızda bir vida bile bir uzay istasyonunu delip geçebilir.
asıl komik olan ise kimsenin bunu ciddiye almaması. elon mars'a koloni kurmaktan bahsederken, mevcut uydularımız çöp bulutlarına çarpıp parçalanıyor. bu konuda startuplar var ama bence gerçek çözüm, fırlatma maliyetlerini o kadar düşürmek değil, ya fırlattığını geri getirmeyi ya da yörüngede bir geri dönüşüm ekonomisi kurmayı öğrenmek. yoksa 2040'da starlink değil, bir enkaz perdesi izleyeceğiz.
(bkz: bir tabakta milyarlarca dolar)
bu tarz (bkz: ıss ile yanıp sönen yazı)
bu tarz (bkz: orbital debris mitigation)
bu tarz (bkz: yörüngesel karmaşa)
- bugün (110)
- / 4
- ölümsüzlük pastasında büyük balıklar 2
- gençlik iksiri alır mısın hisse
- tiktok yasağı abd çin veri harbi 2
- dijital çağda yalnızlık bataklığı
- zenginler neden yaşlanmak istemiyor
- defi gerçekten bankaları bitirecek mi
- boğa sezonu geliyor
- silikon vadisi zombi bankaları 2
- tsmc küresel çip krizinin kilit oyuncusu
- marie kondo illüzyonu
- asteroit madenciliği ekonomiyi değiştirir mi
- blue origin nerede kaldı
- yapay yalnızlık çağı 2
- tiktok savaşı veri egemenliği 2
- microsoft un yapay zeka hamlesi
- gemini vs chatgpt karşılaştırması
- asteroit madenciliği ekonomisi
- fsd de son durak
- plaza fatihi enflasyon
- yapay zeka asistan savaşı
- robot süpürge tembellik paradoksu
- z kuşağı ve ofis sendromu
- silly valley banka çöküşü
- silikon vadisi bankası iflasları
- dijital göçebe olmak zor iş
- kafana çip taktırmak artık gerçek
- gökyüzünde çöp sahası mı olur
- webb neler gördü
- glutensiz yaşam elitizmi ve borsa
- deepfake in jeopolitik anatomisi
- / 4