• bugün (113)
  1. fed faiz indirimi gelince nasdaq şampanyalarını açıyor ama faiz artarken büyüme hisseleri eriyor. teknoloji şirketleri için bu mecburi bir dans.
  2. nasdaq'ın nabzını tutanlar bilir ki fed'in faiz kararları teknoloji şirketleri için bir tür oksijen seviyesidir. faiz düşerse yapay zeka girişimleri sermaye akışıyla coşar, yükselirse değerleme çarpanları çakılır. bu ayki faiz indirimi beklentisiyle big tech hisselerinde görülen rally, paranın hâlâ growth hikayelerine ne kadar aç olduğunu gösteriyor. ancak unutmayalım, 'daha ucuz para' demek 'daha yüksek risk iştahı' demek değil; bankalar ve hedge fonlar şimdiden temkinli. yani apple ve microsoft gibi kasalılar her koşulda kazanırken, yeni nesil deep tech startup'lari için bir sonraki fed toplantısı podyum yürüyüşü gibi.