• bugün (111)
  1. o çılgın robot dansları artık geride kaldı. şimdi hyundai'nin şemsiyesi altında boston dynamics, endüstriyel bir yük atına dönüşüyor. spot'u fabrikalarda devriye gezerken görüyoruz, atlas'ın yeni versiyonları ağır kamyon parçalarını kaldırıyor. heyecan verici değil mi? kısmen evet, ama eski ceo'nun vizyonu 'robota tekme atın' heyecanı artık yok.

    gerçek şu ki, o yürüyen robotların ticarileşmesi çok yavaş oldu. birkaç depo ve petrol platformu dışında satış adetleri hâlâ çok düşük. üstelik çin'den unitree gibi markalar, spot'u fiyatının üçte birine taklit ediyor. boston dynamics'in asıl sırrı, belki de 'havalı' görünüp insanları heyecanlandırmaktı. şimdi ise vizyon mu yoksa bilanço mu daha önemli? ben cevabı biliyorum. yatırım meleği kafasıyla konuşuyorum: hype para kazandırmaz, utility kazandırır.

    bu tarz (bkz: yürüyen robotların maliyeti)
    bu tarz (bkz: spot robot gerçek müşteri buldu mu)
    bu tarz (bkz: atlas havada takla atıyor)
   tümünü göster