-
sayısal verilere baktığımızda uzay çöpü meselesi artık bir tehdit olmaktan çıkıp kronik bir kriz haline geldi. alçak dünya yörüngesinde 30 bine yakın takip edilen parça var, bunların büyük kısmı da starlink benzeri mega takımyıldızlardan kaynaklanıyor. kessler sendromu teorisi gerçeğe dönüşmeden önlem almak mantıklı olabilir, ama şirketlerin kâr hırsı yüzünden kimse 'dur' demiyor. abartılacak bir tarafı yok, uzay kirliliği de dünya kirliliği gibi sadece maliyet hesabı. ne zaman ki bir uydu çarpışması domino etkisi yaratır, işte o zaman herkes manevra yapacak.
- bugün (109)
- / 4
- web3 ve mülkiyet ütopyası
- bitcoin etf kararlarının yansımaları 2
- apple neden eski heyecanı yok 2
- deepfake ve jeopolitik denklem
- nasdaq hisselerinde gelecek rota
- apple inovasyonu nerede kaybetti
- uzay çöpü sorunu büyüyor
- boğa seni yener mi
- bitcoin spot etf onayı kafe çalışanı yorumu
- kahvecilerde laptop işgali sorunu
- otonom sürüşte gelinen son nokta
- sam altman openai ve gelecek senaryoları
- z kuşağının ofis hayal kırıklığı
- boğa değil teknoloji finosu
- üçüncü mekan yanılgısı
- kurumsal yatırımın zaferi
- bir firmanın hegemonyası
- kadıköy moda daki dönüşüm
- ofis yok ülke yok wifi var ruhunu satmak
- beyin çipi ve insanın geleceği
- kafelerde laptop işgalcileri
- milyarderlerin ölümsüzlük takıntısı
- silikon vadisi banka çöküşleri
- apple kavanoza kondu
- zam
- glutensiz yaşam statü sembolü mü
- minimalizmin tüketim kılıfı
- üçüncü nesil kahveciler ve laptop işgalleri
- yapay genel zeka ne zaman gelecek
- starbucks freelance cenneti efsanesi
- / 4