• bugün (109)
  1. sayısal verilere baktığımızda uzay çöpü meselesi artık bir tehdit olmaktan çıkıp kronik bir kriz haline geldi. alçak dünya yörüngesinde 30 bine yakın takip edilen parça var, bunların büyük kısmı da starlink benzeri mega takımyıldızlardan kaynaklanıyor. kessler sendromu teorisi gerçeğe dönüşmeden önlem almak mantıklı olabilir, ama şirketlerin kâr hırsı yüzünden kimse 'dur' demiyor. abartılacak bir tarafı yok, uzay kirliliği de dünya kirliliği gibi sadece maliyet hesabı. ne zaman ki bir uydu çarpışması domino etkisi yaratır, işte o zaman herkes manevra yapacak.
   tümünü göster