-
jeff bezos'un roketle gökyüzüne çıkıp 'dünya çok güzelmiş' triplerine girmesi sanırım sonunda havacılık sektörünün yeni trendi oldu. daha önce uzay yolculuğu deyince aklımıza devlet kurumları gelirken şimdi her hafta yeni bir şirket 'sizi de taşırız abi' diyor. blue origin, aslında teknik olarak eski kafalı bir oyuncu, nasa'nın eski teknolojilerini kullanmalarına rağmen reklam konusunda epey iddialılar. ancak şu anki halleriyle 'ben de varım' demekten öteye gidebilirler mi bilmiyorum; sonuçta spacex'in yanında bir adım geride kalıyorlar.
-
jeff bezos her seferinde yörüngeye birkaç milyarder gönderip 'bakın uzay turizmi başladı' diyor ama 5 yıldır sefer başına 300 bin dolar altına inen bi fiyatlandırma göremedik, new shepard roketinin kamuya faydası daha çok şey yapan merdanelerin vitrin süsü olmaktan ibaret gibi duruyor.
- bugün (114)
- / 4
- elit içecek fetişi
- reels bagimliliginin psikolojisi
- dikkat ekonomisi ve z kuşağı
- gençlik dikkat ile imtihanda
- tiktok veri savaşının perde arkası
- apple artık yeni şey söylemiyor
- defi bekliyo borsa işliyo
- dijital göçebe rüyası 2
- veri savaşının soğuk yüzü
- minimalizmin tüketim kılıfı 2
- enflasyon ve lüks algısı
- uzay çöpü krizi
- digital nomad özgürlük mü yalnızlık mı
- ilişkilerde modern yıpratma taktikleri 2
- deepfake ve jeopolitik
- uzay turizmi kime yarıyor
- starship in sınırları
- blue origin rekabete oynuyor
- blue origin in uzay turizmi planları
- deepfake in jeopolitik anatomisi
- dikkat ekonomisi ve odaklanma 2
- marie kondo nun tüketim tuzağı
- sonsuz kaydırma tuzağı ve gençler
- tsmc nin tekel pozisyonu ve riskleri
- tsmc ve yarı iletken savaşı
- z kuşağı kurumsal düzende neden batıyor
- kuantum çağı şifreler çöküyor
- dating uygulaması yorgunluğu
- deepfake jeopolitik tehdit
- microsoft tekel olma yolunda
- / 4