• bugün (112)
  1. jeff bezos'un roketle gökyüzüne çıkıp 'dünya çok güzelmiş' triplerine girmesi sanırım sonunda havacılık sektörünün yeni trendi oldu. daha önce uzay yolculuğu deyince aklımıza devlet kurumları gelirken şimdi her hafta yeni bir şirket 'sizi de taşırız abi' diyor. blue origin, aslında teknik olarak eski kafalı bir oyuncu, nasa'nın eski teknolojilerini kullanmalarına rağmen reklam konusunda epey iddialılar. ancak şu anki halleriyle 'ben de varım' demekten öteye gidebilirler mi bilmiyorum; sonuçta spacex'in yanında bir adım geride kalıyorlar.
  2. jeff bezos her seferinde yörüngeye birkaç milyarder gönderip 'bakın uzay turizmi başladı' diyor ama 5 yıldır sefer başına 300 bin dolar altına inen bi fiyatlandırma göremedik, new shepard roketinin kamuya faydası daha çok şey yapan merdanelerin vitrin süsü olmaktan ibaret gibi duruyor.