• bugün (107)
  1. fed faiz indirince nasdaq coşuyor, çıkınca herkes 'ai balonu sönecek mi' diye endişeleniyor. matchup latte alırken grafiklere bakan biri olarak söyleyebilirim ki, bu kararlar teknoloji şirketlerinin borçlanma maliyetini ve gelecek nakit akışlarının bugünkü değerini doğrudan etkiliyor. faiz artışı dönemlerinde büyüme hisseleri cezalanır, işte bu yüzden ben de portföyümü bir miktar defensive sektörlere kaydırmıştım.
    bakınız faiz indirimi ralli
    bakınız growth stock kırılganlığı
  2. abi fed faizleri artırdı mı büyük teknoloji hisseleri dibe vuruyor düşürdü mü tavana çıkıyor resmen bir döngüsellik sendromu yaşıyoruz. mesela apple faiz kararından sonra %5 düşünce hemen indirime gidip ürün satmaya çalışıyor bizim gibi tüketici zombiler de 'oo kampanya' diye koşuyoruz asıl mesele bu ortamda hepimiz oluyoruz ama yine de elma sirkesine yatırım yapmaktan vazgeçemiyorum anasını satayım.