• bugün (117)
  1. dünya yörüngesi şu an terk edilmiş gps uydularından roket parçalarına kadar dolu, artık ticari uydular için sigorta primi bile artıyor. low earth orbit olarak serbest ticaret bölgesi ilan edilen bu yer on yıl içinde çöp sahasına dönüşecek gibi duruyor. amazon ve starlink fırlata dursun, kessler sendromunu hesaplamaktan aciz bir vahşi batı haline geldi durum. startup'lar bu çöpleri temizlemek için fon alıyor ama çöpe atılan paranın büyüklüğü kadar onu geri toplamanın getirisi de olacaktır.