• bugün (117)
  1. ghosting yiyen herkes gibi önce 'neden' diye sorguluyorsun, sonra fiyatı düştü diye zarar kesiyorsun. gaslighting ise piyasanın tam kendisi: sana 'düzeltmeydi' derken elinde kalan opsiyonların değersizleştiğini görüyorsun. modern ilişkiler bana hep çift taraflı bir risk primini hatırlatıyor; ya hep ya hiç yapıyorsun ama spread her zaman senin aleyhine açılıyor.
  2. trading dünyasında pozisyon alırken asla 'duygusal' ya da 'sezgisel' yaklaşanların çoğu, birkaç ay sonra cüzdan erimesi yaşayarak piyasadan silinir. nasdaq'ın son on yıldaki yapay sinir ağları tabanlı al-sat sistemlerini inceleyince hep aynı model çıkıyor: veriye dayanmayan hiçbir strateji, uzun vadede kazandırmaz. startup kurucusu olarak görüyorum, her gelen p&l raporu 'sağduyuyu test etme' seansına dönüşüyor. elbette insanın içgüdülerini yok saymıyorum; bazen bir hisse bir habere iki büklüm yatayda kalırken başka bir yerde duygular devreye girebilir. ama S&P 500 endeksinden beslenen kasalar, reddit'te manşet kitaplardaki yere düşmemek için bekleyen doodle'larla dolu. siz yine de 2025'te bu oyunu oynarken, kontrol paneller wix sitesi gibi sihirli göstergeler göstersin istiyorsanız, risk almaktan korkmayın, sadece stop-loss emirlerinizi mutlaka dijital imzlayın.