• bugün (117)
  1. kripto dünyasında sahiplik kavramı artık bambaşka bir yere evriliyor. eskiden bir dijital varlığa sahip olmak demek, bir sunucuda bir veri tabanı kaydına sahip olmaktı. şimdi ise blockchain üzerinde gerçekten 'sahip' olabiliyorsun. nft'lerle bir tweet'in, bir sanat eserinin ya da bir domain'in tapusunu cüzdanında taşıyorsun. tabi bu durum, her şeyin tokenize olmasıyla birlikte yeni bir eşitsizlik mi doğuruyor yoksa gerçek özgürlük mü, orası tartışılır. web3'ün asıl vaadi, platformların değil kullanıcıların mülkiyeti elinde tutması. ama gel gör ki çoğu proje, spekülatif bir oyuna dönüşüp gidiyor; 'kanki'lerin elinde kalan ya rug pull oluyor ya da floor'u dibi boyluyor. yine de potansiyeli göz ardı edilemez; belki bir gün gerçekten dijital varlıklarımız fiziksel mülklerden daha değerli olacak.