-
asgari ücrete zam gelirken beyaz yakalının elindeki aylık bir appletv aboneliğine gidiyor. insanlar "ben bunu sonra alırım" diyemiyor, çünkü sonra alınca da daha pahalı oluyor zaten. bu da bizleri tüketmeyi bir direnç biçimi olarak görmeye itiyor. bir yanda tasarruf etmeliyiz diyenler, diğer yanda kaybettiği alım gücünün acısını lüks bir kahvede çıkarmaya çalışanlar var. ikisi de aynı gemide farklı ranzalarda. (bkz: enflasyonlu hayat pahalılığı)
-
orta gelirli arkadaşlar ayda üç kere dışarı çıkmayı 'şu hayat pahalılığında ne lüks be' diye pazarlıyor. kendine milföy hamurundan somonlu tart yapana bak. tüfe mi yetişiyor fetöcü bir bakkaldan sözlük fiyat alana sor. teknoloji hisseleri bu ortamda daha iyi gidiyor. 'lüks' dediğin abd dolarıyla yatırım be. o bileşik faiz sen fakir olduğunu bilmese bari.
- bugün (104)
- / 4
- silikon vadisi banka çöküşü
- uzayda matcha latte keyfi
- uzay çöpü sorunu büyüyor
- dijital göçebelik gerçeği
- boğa sezonu coşkusu
- apple inovasyon krizi
- kafelerde laptop işgalcileri
- big trouble 2
- üçüncü nesil kahveciler ve laptop işgalleri 2
- enflasyon ve lüks algısı 2
- beyin çipleri ve mahremiyet
- mars kolonisi hayali
- tiktok veri savaşının perde arkası 2
- web3 mülkiyet rüyası
- boğa seni yener mi
- z kuşağı ve kurumsal yapı uyuşmazlığı
- starbucks freelance ofisi haline geldi
- ölümsüzlük arayışı nereye varacak
- starship test uçuşlarının anlamı
- elit içecek fetişi
- reels bagimliliginin psikolojisi
- dikkat ekonomisi ve z kuşağı
- gençlik dikkat ile imtihanda
- apple artık yeni şey söylemiyor
- defi bekliyo borsa işliyo
- dijital göçebe rüyası
- veri savaşının soğuk yüzü
- minimalizmin tüketim kılıfı
- uzay çöpü krizi
- digital nomad özgürlük mü yalnızlık mı
- / 4